جذابیت بانکهای نوین و مدرن هر روز بیشتر میشود و در این میان، موسسات مالی و اعتباری سنتی نیز تلاش میکنند با بهرهگیری از امکانات بهروز، جایگاه خود را در این فضای جدید تقویت کنند. شاید به خاطر داشته باشید که بانکهای سامان و پاسارگاد از نخستین پیشگامان این عرصه بودند. اکنون به نظر میرسد بانکهای قدیمیتر و با سابقهتر کشور نیز وارد این مسیر شدهاند.
یکی از تازهترین پلتفرمهای نئوبانکی که بهتازگی پا به میدان گذاشته، اپلیکیشن “سپینو” است که با حمایت بانک صادرات معرفی شده و پیشبینی میشود در سالهای آینده به یکی از قدرتمندترین بسترهای بانکداری دیجیتال تبدیل شود. اگر علاقهمندید بدانید که اپلیکیشن سپینو چیست و چه قابلیتهایی را در اختیار کاربران قرار میدهد، پیشنهاد میکنیم ادامه این مقاله از آیاپس را از دست ندهید.
پلتفرم بانکداری دیجیتال بانک صادرات ایران (سپینو) با توسعه بیش از ۴۰ خدمت بانکی، مالی و ارزش افزوده، مهمترین اپلیکیشن جامع خدمات غیرحضوری در بزرگترین بانک بورسی کشور است.
به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه به نقل از روابطعمومی بانک صادرات ایران، پلتفرم بانکداری دیجیتال سپینو با توسعه و بهروزرسانی مستمر بر بستر سیستم عاملهای iOS و Android، امروز به یکی از بهترین اپلیکیشنهای پرداخت و خدمات بانکی و مالی در نظام بانکی کشور تبدیل شده که با تضمین امنیت، از سرعت و دقت مناسبی برای خدمات غیرحضوری و کاهش نیاز مراجعه به شعب بانک فراهم آورده است.
خدمات متنوعی چون افتتاح غیرحضوری حسابها از جمله قرضالحسنه، کوتاهمدت و انواع حسابهای تسهیلاتی از جمله طرحهای سنا۲، میثاق حقیقی۲، سنا ویژه کسب و کار، طرح سپاس سپهر و تیمچه، انتقال وجه هوشمند مبتنی بر کارت، حساب، شماره شبا و سایر بسترهای هوشمند موجود و به ویژه کارت به کارت از مبدأ سایر بانکها، مهمترین مزیتهای این پلتفرم برای بیش از ۴۵ میلیون مشتری بانک و کاربران سایر بانکها است.
همچنین گزارشگیری از حساب و رصد گردش آن، مدیریت کارت با امکان صدور اولیه و مجدد کارت، فعالسازی و غیر فعالسازی و ارسال پیامک تراکنش از دیگر امکانات سپینو است. امکان ثبت درخواست محاسبهگر تسهیلات، ثبت تسهیلات غیرحضوری، مشاهده آخرین وضعیت تسهیلات درخواستشده نیز از دیگر مزیتهای استفاده از «سپینو» به شمار میآید.
علاوه بر این، ضمانت تسهیلات نیز با استفاده از امکانات این پلتفرم به راحتی امکانپذیر است به طوری که درخواست پذیرش ضمانت، پیگیری درخواست پذیرش و مشاهده ضمانتهای انجام شده برای دیگران نیز در سپینو قابل دسترس است.
پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی خود و دیگران، ثبت درخواست فروش ارز اربعین، خدمات چک به صورت ثبت، تأیید یا رد چک، استعلام و سوابق چک در کنار خدمات متنوع مبتنی بر چکنو از دیگر گزینههای قابل توجه برای استفاده از سپینو است.
با توجه به فروش اعتباری و ثبتنام برای خرید کالاها، پلتفرم بانکداری دیجیتال بانک صادرات ایران بستر مناسبی برای وکالتی کردن حساب و ثبتنام در طرحهای فروش خودرو در کشور است.
ثبت اختیارنامه، خدمات خرید نقدی و اعتباری، خدمات ویژه گروههای مشتریان و خدمات ارزش افزوده از جمله پرداخت قبض، خرید شارژ و بسته اینترنتی، نیکوکاری، رتبهبندی اعتباری، رهگیری مرسوله پستی، هدیه دیجیتال و طرح همای سپهر برای دانلود رایگان آلبومهای موسیقی از دیگر گزینههای سپینو برای دسترسی به خدمات غیرحضوری است.
تاکنون بیش از ۶۱۲ هزار نفر سپینو را نصب کرده و نزدیک به ۷۰ درصد آنها با احراز هویت و با بهرهمندی از مزایای خدمات متنوع آن، به جمع استفادهکنندگان از معتبرترین پلتفرم بانکداری دیجیتال بانک صادرات ایران پیوستهاند.
سپینو، پلتفرم نئوبانک بانک صادرات، چند ماهی است که فعالیت خود را آغاز کرده و با هدف سادهسازی امور بانکی و تسریع فرایندهای مالی و اعتباری به میدان آمده است. سازندگان این پلتفرم قصد دارند سپینو را به یک اپلیکیشن بانکی چندمنظوره تبدیل کنند.
تا پیش از این، بانکهای سامان و پاسارگاد حضور پررنگی در حوزه نئوبانکها داشتند، اما به نظر میرسد بانک صادرات نیز با ورود به این رقابت، تلاش دارد کاربران گسترده خود را به استفاده از خدمات منحصربهفرد این بستر آنلاین ترغیب کند.
نکته جالب درباره سپینو این است که حتی اگر در بانک صادرات حسابی نداشته باشید، باز هم میتوانید بدون هیچ محدودیتی یک حساب دیجیتال در این پلتفرم ایجاد کنید. فرآیند ثبتنام نیز بسیار ساده و سریع است؛ تنها با صرف چند دقیقه زمان میتوانید به یکی از کاربران سپینو تبدیل شوید.
۱. امنیت بالا
سپینو با بهرهگیری از فناوریهای پیشرفته رمزنگاری، حفاظت کاملی از اطلاعات کاربران و تراکنشهای مالی آنها فراهم میکند. این برنامه از سیستمهای امنیتی نوین برای جلوگیری از نفوذ و دسترسی افراد غیرمجاز استفاده کرده و سطح دسترسی کاربران را بهگونهای تنظیم میکند که هیچ فرد بیگانهای نتواند به اطلاعات مالی آنها دسترسی پیدا کند.
۲. دسترسی آسان و ۲۴ ساعته
در حالی که شعب بانکها دارای ساعات کاری محدود هستند، سپینو امکان دسترسی ۲۴ ساعته به خدمات بانکی را فراهم میکند. کاربران میتوانند در هر زمان از شبانهروز از طریق اپلیکیشن موبایل یا وبسایت به خدمات بانکی دسترسی داشته باشند. همچنین، تیم پشتیبانی سپینو در تمام ساعات شبانهروز آماده پاسخگویی به سوالات و حل مشکلات کاربران است.
۳. یکپارچگی با سایر بانکها
یکی از مشکلات رایج در اپلیکیشنهای بانکی، عدم امکان انتقال وجه به برخی بانکهاست. اما سپینو این محدودیت را برطرف کرده و کاربران میتوانند به سادگی به هر حساب بانکی داخلی انتقال وجه انجام دهند. این ویژگی باعث شده تا سپینو به یک پلتفرم کامل و بدون مرز برای تعاملات مالی تبدیل شود.
۴. خدمات هوشمند
خدمات سپینو تنها به افتتاح حساب دیجیتال و انتقال وجه محدود نمیشود. این پلتفرم امکان استفاده از سرویسهای متنوعی نظیر دریافت وام، پرداخت قبوض، خرید شارژ و بسیاری از خدمات بانکی دیگر را فراهم کرده است. این قابلیتها، سپینو را به یک اپلیکیشن چندمنظوره و جامع در زمینه بانکداری هوشمند تبدیل کرده است.
۵. شفافیت و گزارشهای مالی دقیق
یکی از محدودیتهای استفاده از دستگاههای خودپرداز (ATM) و پایانههای فروش (POS) این است که گزارشهای مالی محدودی در اختیار کاربران قرار میدهند. در سپینو اما این مشکل برطرف شده است. کاربران میتوانند گزارشهای مالی شفاف و دقیقی از تراکنشهای خود دریافت کنند. این گزارشها قابلیت فیلتر بر اساس بازههای زمانی مختلف را دارند و به کاربران اجازه میدهند بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک، گردش مالی حساب خود را به صورت کامل مشاهده کنند.
این ویژگیها سپینو را به یک نئوبانک پیشرفته و کاربرپسند تبدیل کرده که تجربهای راحت، ایمن و هوشمند را برای کاربران به ارمغان میآورد.