مدیرکل دفتر برنامهریزی راهبردی ومدیریت عملکرد و مجری طرح ASQ شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از ثبت بیش از ۳ میلیون نظر سنجی در ۹ فرودگاه بینالمللی کشور خبرداد و گفت: بر اساس این نظرسنجی، ۷۰.۶ درصد مسافران از ارائه خدمات فرودگاهی در این فرودگاهها اظهار رضایت کردهاند.
بهگزارش پایگاه خبری- تحلیلی ذنیای سرمایه به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاهها وناوبری هوایی ایران؛ کاپیتان محمد مهدی افشاری افزود: بررسی دادههای سامانه جامع پایش کیفیت خدمات فرودگاهی، پرسشنامهها و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۷۰۶۹ شرکت فرودگاهها، نشان میدهد که از اول فروردین تا ۳۰ آبان ماه سال جاری، میزان رضایتمندی مسافران از ارائه خدمات فرودگاهی در این فرودگاهها روند رو به رشدی داشته است.
وی با بیان اینکه در فروردین ماه ۴۰۰ هزار، اریبهشت ۳۴۳ هزار، خرداد ماه ۳۸۰ هزار و تیرماه سال جاری ۳۹۰ هزار نظرسنجی مسافران از خدمات فرودگاهی در این ۹ فرودگاه بین المللی ثبت شد، گفت: در مردادماه سال جاری ۴۱۰ هزار، شهریورماه ۴۷۶ هزار و مهر و آبان ماه سال جاری بیش از ۶۰۰ هزار بازخورد نظرسنجی مسافران در این فرودگاهها به ثبت رسید.
مدیرکل دفتر برنامهریزی راهبردی ومدیریت عملکرد و مجری طرح ASQ شرکت فرودگاهها یادآور شد: بررسی دادههای این نظرسنجیها توسط کارشناسان این دفتر در مجموع میزان رضایتمندی مسافران از خدمات فرودگاهی در فروردین ماه ۷۰.۳ درصد، اردیبهشت ماه ۷۰.۶ و خرداد ماه ۷۲.۴ درصد بوده است و میزان رضایت مسافران در تیرماه ۷۰.۵ درصد، مردادماه ۶۹.۱ درصد و شهریور، مهر و آبان ماه به ترتیب ۶۸.۹ درصد، ۷۱.۲ درصد و ۷۲.۷ درصد بوده است.
کاپیتان افشاری به هفت مولفه و شاخص رضایتمندی مسافران در این ۹ فرودگاه بینالمللی اشاره کرد و افزود: در این نظرسنجیها نحوه دسترسی مسافران به فرودگاهها، وضعیت پارکینگ فرودگاه، سرویسهای اطلاعرسانی، کیفیت پذیرش مسافر و بار، امکانات سالن ترمینال، نحوه برخورد کارکنان و آراستگی و راحتی فرودگاهها از هموطنان و مسافران نظرسنجی شده است.
به گفته وی، میزان شاخص رضایتمندی هشت ماهه امسال در فرودگاههای بینالمللی اصفهان ۷۳.۶ درصد، مهرآباد ۷۳.۲ درصد، بندرعباس ۷۲.۴ درصد، تبریز ۷۱.۵ درصد شیراز ۷۱.۴ درصد، زاهدان ۷۰.۵ درصد، یزد ۶۹.۴ درصد، مشهد ۶۷.۲ درصد و اهواز ۶۲.۱ درصد بود و میانگین رضایتمندی مسافران در ۸ ماهه امسال در این ۹ فرودگاه ۷۰.۶ درصد بوده است.
کاپیتان افشاری به مزیتهای انجام نظرسنجیها در فرودگاههای کشور اشاره کرد و گفت: انجام نظرسنجیهای مستمر و دایمی ارائه خدمات فرودگاهی همواره در دستور کار این دفتر است و با توجه به تاکید کاپیتان نخجوانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران پس از بررسی شاخصهای رضایتمندی مسافران، نقاط قوت دادههای آن تقویت و نقاط ضعف آن نیز برطرف میشود.
مدیرکل دفتر برنامهریزی راهبردی ومدیریت عملکرد و مجری طرح ASQ شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در پایان بر پایش مستمر و رشد شاخص های رضایتمندی مسافران درفرودگاهها کشور تاکید کرد و افزود: بررسی دادههای این نظرسنجیها در بازه هفتگی حاکی است که بالاترین رضایتمندی خدمات فرودگاهی از نظر مسافران در این ۹ فرودگاه بینالمللی کشور روزهای دوشنبه و بهترین ساعات نیز بین ۸ تا ۱۰ صبح هر روز است.