مدیرعامل شرکت حملونقل شهاب ثاقب گفت: متاسفانه سال گذشته، یکی از بدترین سالهای فعالیت شرکت حملونقل شهاب ثاقب بود، بهطوری که ناملایمتیهای اقتصادی زیادی را تجربه کرد. از یکسو، نرخ ارز ثبات نداشت و از سوی دیگر، تحریمهای ظالمانه نیز بیش از همیشه به کشور تحمیل شد.
وحید نباتی در گفتوگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایهگذاری آنلاین؛ با اشاره به اینکه شرکت حملونقل شهاب ثاقب از جمله شرکتهای فعال و تخصصی حوزه حملونقل است که در سال ۱۳۷۶ تاسیس شد،گفت: شرکت حملونقل شهاب ثاقب با شعار «همراهی تا رسیدن» کالاهای مشتریان را به کشورهای مختلف حمل کرده و روند آن را تا زمان ترخیص نهایی کالاها پیگیری میکند. در حال حاضر نیز این شرکت حدود ۳۵ نفر نیروی کار داشته و در بخشهای مختلف دریایی و حمل کالا بهطور جدی فعالیت دارد.
وی افزود: خوشبختانه بسیاری از اهداف مورد نظرمان محقق شده است. به عنوان مثال، شرکت حملونقل شهاب ثاقب طی چند سال گذشته همواره بالغ بر ۹۰ درصد از برنامههای تعریفشده خود در سالهای پیش رو را انجام داده و همواره سعی کرده تا به عنوان یک شرکت معتبر و قابل اطمینان در بازار حملونقل شناخته شود. این شرکت هماکنون نیز با وجود شرایط بد اقتصادی و موانع تحریمها، بسیاری از اهداف خود را محقق کرده و در حال بررسی نمونههای جدید تجارت و دیجیتال مارکتینگ به منظور سرمایهگذاری در بخش لجستیک است.
نباتی گفت: متاسفانه سال گذشته، یکی از بدترین سالهای فعالیت شرکت حملونقل شهاب ثاقب بود، بهطوری که ناملایمتیهای اقتصادی زیادی را تجربه کرد. از یکسو، نرخ ارز ثبات نداشت و از سوی دیگر، تحریمهای ظالمانه نیز بیش از همیشه به کشور تحمیل شد. در این شرایط کشتیها قادر به حمل راحت کالا به کشورهای مقصد نبودند و فرآیند حمل نیز به شدت دشوار بود. علاوه بر این، عدم دسترسی به سیستمهای بانکی و وجود موانع انتقال پول نیز شرایط را دشوارتر کرد.
وی گفت: یکی از ویژگیهای این شرکت، انجام مشاوره رایگان در زمینه حملونقل بینالمللی کالا است و در تمام ایام هفته جوابگوی مشتریان خواهد بود. شرکت شهاب ثاقب بر تمام فرآیند حمل کالا بهطور کامل نظارت داشته و در تلاش است تا هزینههای حمل کالا را به حداقل برساند، به همین دلیل در برخی از موارد حتی سود این شرکت فدای ارائه خدمات آن میشود.
مدیرعامل شرکت حملونقل شهاب ثاقب تصریحکرد: یکی از برنامههای جدی این شرکت ورود به بخش لجستیک است، به این منظور به دنبال تهیه انبار و تجهیزات لازم برای بستهبندی و انجام تمام مراحل حمل کالا است. همچنین مراحل مطالعاتی این کار نیز انجام شده و در بخش اجرا قرار دارد تا از این پس، مشتریان با خیال راحتتری کالاها را به ما تحویل دهند.
وی افزود: بزرگترین مشکل شرکت شهاب ثاقب، موانع متعدد سازمانهای دولتی مانند، بیمه، اداره مالیات، قوانین سختگیرانه ترانزیت کالا و… است. از سوی دیگر، مدیران فعال در بخش حملونقل به خصوص در حوزه مالی به علت عدم تخصص کافی موجب صدور دستورالعملهای زائد شدهاند و این ناآگاهیها موجب شده که مدیران نهادهای دولتی، تصوری خلاف واقع از میزان سودآوری شرکتهای حملونقل داشته باشند، در حالی که سود واقعی این شرکتها ناچیز است. نکته دیگر به موضوع مالیات بر ارزش افزوده بازمیگردد که برای شرکتهای حملونقل چالش جدی ایجاد کرده است. قابل ذکر است، افزایش قیمتها موجب کاهش قدرت خرید مردم و به تبع آن، کاهش تقاضا و واردات کالا میشود. با توجه به این موضوع امیدوارم در سال جاری تحریمها برداشته شده و با رفع آن آینده خوبی برای کشور در حوزه صادرات و واردات ترسیم گردد تا از این پس شاهد رشد فعالیتهای شرکتهای حملونقل باشیم. لازم به یادآوری است، کشور ما طی سالهای اخیر اقدامات قابل توجهی در بخش صادرات به ویژه در حوزه خلیجفارس انجام داده و شرکت شهاب ثاقب سال گذشته نیز ۵ برابر گذشته، به کشورهای این حوزه صادرات داشته که با رفع تحریمها چندین برابر خواهد شد.
مدیرعامل شرکت حملونقل شهاب ثاقب اضافهکرد: این شرکت به بنادر جبل علی و قطر و بعضا عمان، کویت و کشور چین صادرات دارد، اما فعالیت آن بیشتر در کشور قطر است. شایان ذکر است، صادرات شرکت حملونقل شهاب ثاقب به کشور چین عمدتا شامل مواد معدنی و موادی مانند قیر است.
وی گفت: به اعتقاد بنده، اگر تحریمها برداشته شود، شاهد ورود سرمایهگذاران بینالمللی و کاهش قیمتها خواهیم بود. باید دانست که شرکتهای حملونقل، مویرگهای مهم تجارت هستند، در حالی که طی سالهای اخیر به دلیل تحریم و مشکلات اقتصادی با موانع زیادی روبهرو شدهاند.
مدیرعامل شرکت حملونقل شهاب ثاقب افزود: یکی از خواستههای مهم شرکتهای حملونقل، تسهیل شرایط اقتصادی از سوی مدیران بالادستی است تا از این پس در روند جابهجایی و انتقال پول با مشکلات عدیده مواجه نباشیم. به اعتقاد بنده، دولت باید بستری را فراهم کند تا شرکتهای حملونقل با انگیزه و توان بیشتری به فعالیت بپردازند.
انتهایپیام/