به گزارش پایگاه تحلیلی–خبری دنیای سرمایه؛مدیرعامل شرکت پترو تجارت تیوان(هگزن) در گفت و گو با خبرنگار ما، تاکید کرد: تولیدکنندگان برای ورود به بازار آفریقا به شایعات توجه نکرده و واقعیت ها را ببینند.
ابوذر ایلخانی مدیرعامل شرکت پترو تجارتتیوان(هگزن) با بیان اینکه در گذشته که در بخشقطعات خودرو فعالیت میکردم، در یکی از کشورهایآفریقایی ساکن بودم و بازار آن را بهخوبی بررسی کرده ام، گفت: نمیگویم این بازار ضعیف است، اماتولیدکنندگان بهجای دیدن واقعیتها، به صحبتها وشایعات نظر دارند که نمونه آن بازار عراق است، درحالی که از نظر بنده برای ورود به این بازار باید بسیارمحتاط بود. بازار قاره آفریقا نیز همینطور است.
وی افزود: البته اگرچه ما از نظر قیمتی قادر به رقابتدر بازار آفریقا نیستیم، اما برای ورود به آن برنامهداریم. ما دنبال برندی هستیم که اقتصادیتر بوده و ازنظر قیمتی مناسبتر باشد تا بتوان به این قاره نیز ورودکرد. از نظر بنده کشور کنیا یکی از بازارهای مناسباست که حملونقل بهتری نیز دارد. بهطورکلیکشورهایی که در شرق و غرب آفریقا ساحل دارند،ظرفیت بالایی برای ورود به بازار خود در تولیدروانکارهای خاص و معمولی دارند. ما به دنبال بازار،محصول و برند جدیدی در بازار آفریقا هستیم.
ایلخانی در ادامه نیز خاطرنشان کرد: یکی ازبزرگترین چالشهای صادراتی ما این است که قیمتمحصولات صادراتی به دلیل قیمت بالای ارز و اختلافقیمت بازار آن با بازار صادراتی نسبت به رقبا، رقابتینیست. از سوی دیگر مصرفکننده ترجیح میدهد ازروغنی استفاده کند که اسم اروپا را دارد.