استقرار بلندمدت در بازار ساحل عاج راهبرد اصلی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه گذاری آنلاین؛ صادرکننده محصولات ایرانی به ساحل عاج در خصوص فعالیتهای خود گفت: بنده حدود ۲۳ سال سابقه کار بازرگانی در صنایع مختلف را دارم و پس از سالها فعالیت در صنایع گوناگون با توجه ویژه به صادرات و به منظور معرفی برخی از کالاهای ایرانی در زمینه صادرات محصولات شروع به فعالیت کردم. هماکنون نیز با داشتن یک شرکت تجاری در ساحل عاج، محصولات ۱۷ کارخانه ایرانی از جمله کالاهای ساختمانی و به‌ویژه کشاورزی را به بازارهای غرب آفریقا و به‌خصوص ساحل عاج صادر می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که «بر چه اساسی ساحل عاج را برای صادرات محصولات در نظر گرفتید؟» گفت: از گذشته با شرایط این کشور و اهمیت استراتژیک آن در منطقه آشنایی داشتم و به همین دلیل به فعالیت در زمینه صادرات محصولات ایرانی به این کشور پرداختم. قابل ذکر است، ساحل عاج، در آینده جزو اقتصادهای نوخاسته به شمار خواهد رفت. رشد اقتصادی این کشور در ۱۰ سال گذشته بهطور متوسط بیش از ۸ درصد بوده و از معدود کشورهایی است که رشد اقتصادی آن در اوج بیماری کرونا، منفی نشد و هر روز در حال توسعه است.

صادرکننده محصولات ایرانی به ساحل عاج با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات بازار این کشور، فرهنگ متفاوت کسب‌وکار آن است، اظهار کرد: فعالیت در این کشور به مراتب سختتر و پیچیدهتر از ایران است. بر اساس آمار بانک جهانی، ساحل عاج به لحاظ سهولت شروع کسب‌وکار یکصد و دهمین کشور دنیا میباشد و تسلط به زبان فرانسه در این کشور ضروری است.

نجف‌پور با بیان اینکه بازار ساحل عاج، یک بازار کاملا رقابتی است و کشورهای مختلفی مانند آفریقای جنوبی، ترکیه، هند و چین در این کشور فعالیت زیادی دارند، گفت: با این حال فضا برای ورود متخصصان ایرانی و سرمایهگذاری در این کشور فراهم است و با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش میانمدت و بلندمدت می‌توان به نتیجه مطلوب دست یافت.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های آتی هر شرکتی طبیعتا توسعه و کسب سهم بیشتر از بازار است که ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم، افزود: راهبرد اصلی ما، استقرار بلندمدت در بازار است. ناگفته نماند، در دو سال اخیر بیماری کرونا به مانند ترمزی برای تمام کسب‌وکارها عمل کرده، اما خوشبختانه با اقدامات مناسب، بحران‌های موجود را پشت سر گذاشتیم و با تسلط نسبتا کافی بر تجارت و قوانین ساحل عاج، امیدواریم تا کسبوکارمان توسعه بیشتری داشته باشد.

این فعال صادراتی گفت: ساحل عاج، کشور هاب منطقه است و رتبه بیشترین پیشرفت در شاخص رفاه بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱ میلادی در دنیا به این کشور تعلق گرفته است. برخی از کشورهای همسایه مانند مالی، بورکینافاسو و نیجر که در خشکی محصور هستند، بیشتر مایحتاج خود را از ساحل عاج و از بندر ابیجان تهیه می‌کنند. این کشور به سرعت در حال توسعه و پیشرفت است و به مانند یک موج بالاروندهای است که ما نیز در تلاش هستیم تا با این موج همراه شویم.

نجف‌پور در ادامه افزود: هماکنون این کشور، هدف اصلی سرمایه‌گذاران جدید از سراسر دنیا است و با توجه به اینکه خود را در این بازار تثبیت کرده‌ایم، دورنمای بهتری برای فعالیت بیشتر در ساحل عاج متصور هستیم. از طرفی، این کشور به عنوان دروازه غرب آفریقا، می‌تواند در آینده، مسیر ورود بیشتر ما را به بازارهای کشورهای دیگر منطقه هموارتر سازد. وی به فعالیت در شرایط تحریم اشاره کرد و گفت: سختی کار در شرایط تحریم بر کسی پوشیده نیست. به عنوان مثال، نقل‌وانتقال مالی و حمل‌ونقل بسیار گران به علت تحریمها باعث غیررقابتی شدن قیمتها شده و حاشیه سود را کاهش داده است، با این حال در تلاش هستیم تا با استفاده از روشها و برنامه‌های مناسب، بر سختی‌های موجود غلبه کنیم. صادرکننده محصولات ایرانی به ساحل عاج تصریح کرد: تا ابد نمی‌توان در این شرایط باقی ماند و آینده محتوم هر شرکت و ساختار اقتصادی، این است که به فضای کار بین‌المللی وارد شود. علاقه و مزیت رقابتی ما به عنوان یک مجموعه با هویت ایرانی، ایجاب می‌کند که کالاهای با کیفیت تولیدکنندگان ایرانی را عرضه کنیم.

وی در پایان گفت: اگر حساب‌وکتابهای اقتصادی و مالی با توجه به انواع فشارهای نوشته و نانوشته تحریم و به‌ویژه مشکلات حمل کالا از ایران، تراز و مطلوب نباشد، چاره‌ای جز فعالیت در بازار بین‌المللی بدون ایران یا با ایران را نداریم، مگر اینکه فعالیت خود را تعطیل کنیم و دست از مبارزه و تلاش برداریم.

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.