به گزارش پایگاه تحلیلی–خبری دنیای سرمایه؛مديرعامل شرکت پترو تجارت تيوان(هگزن) در گفت و گو با خبرنگار ما، تاکید کرد: تولیدکنندگان برای ورود به بازار آفریقا به شایعات توجه نکرده و واقعیت ها را ببینند.
ابوذر ايلخاني مديرعامل شرکت پترو تجارتتيوان(هگزن) با بیان اینکه در گذشته که در بخشقطعات خودرو فعاليت ميکردم، در يکي از کشورهايآفريقايي ساکن بودم و بازار آن را بهخوبي بررسي کرده ام، گفت: نميگويم اين بازار ضعيف است، اماتوليدکنندگان بهجاي ديدن واقعيتها، به صحبتها وشايعات نظر دارند که نمونه آن بازار عراق است، درحالي که از نظر بنده براي ورود به اين بازار بايد بسيارمحتاط بود. بازار قاره آفريقا نيز همينطور است.
وی افزود: البته اگرچه ما از نظر قيمتي قادر به رقابتدر بازار آفريقا نيستيم، اما براي ورود به آن برنامهداريم. ما دنبال برندي هستيم که اقتصاديتر بوده و ازنظر قيمتي مناسبتر باشد تا بتوان به اين قاره نيز ورودکرد. از نظر بنده کشور کنيا يکي از بازارهاي مناسباست که حملونقل بهتري نيز دارد. بهطورکليکشورهايي که در شرق و غرب آفريقا ساحل دارند،ظرفيت بالايي براي ورود به بازار خود در توليدروانکارهاي خاص و معمولي دارند. ما به دنبال بازار،محصول و برند جديدي در بازار آفريقا هستيم.
ایلخانی در ادامه نیز خاطرنشان کرد: يکي ازبزرگترين چالشهاي صادراتي ما اين است که قيمتمحصولات صادراتي به دليل قيمت بالاي ارز و اختلافقيمت بازار آن با بازار صادراتي نسبت به رقبا، رقابتينيست. از سوي ديگر مصرفکننده ترجيح ميدهد ازروغني استفاده کند که اسم اروپا را دارد.












