۱. رشد تولید و افزایش شمارگان خودرو
از ابتدای سال جاری تا چهارم شهریورماه، تولید ایرانخودرو از ۲۱۱ هزار دستگاه فراتر رفته است. این آمار نشاندهنده رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و تحقق بیش از ۹۴ درصد از برنامه تولید سالانه است. سهم ایرانخودرو از تولید و بازار داخلی به حدود ۵۳ درصد رسیده است که این رشد، مدیون بهبود مدیریت زنجیره تأمین و بهرهگیری مؤثرتر از ظرفیتهای تولیدی است.
۲. کاهش محصولات ناقص
تعداد خودروهای ناقص شرکت در پایان مردادماه به ۱,۵۶۴ دستگاه کاهش یافته است. این کاهش، نشاندهنده افت ۷۵ درصدی نسبت به پنج ماه مشابه سال گذشته است که بیانگر توقف عرضه محصولات ناقص و افزایش اعتماد مشتریان است.
۳. رشد فروش و ارزش سهام در بازار سرمایه
سهام ایرانخودرو پس از واگذاری، رشد قابل توجهی داشته و نماد آن طی یک سال گذشته حدود ۷۶ درصد افزایش ارزش را تجربه کرده است. این روند قیمتی، نشاندهنده اعتماد سرمایهگذاران به سیاستهای مدیریتی جدید است.
۴. تلاش برای واقعیسازی قیمت
این اقدام منجر به تأمین حقوق سهامداران و حرکت شرکت به سمت سوددهی شده است.
۵. تغییر رویکرد به تخصص، تنوع و کیفیت
رویکرد شرکت از تولید صرف به سمت کیفیتمحوری و نوآوری تغییر کرده است. این تمرکز، پایدارسازی برند و ارتقای رضایت مشتریان را به دنبال دارد.
۶. ارتقای سطح فرهنگ سازمانی و بروز خلاقیت
محیط کاری به سمت نوآوری و خلاقیت پیش رفته است که توانایی شرکت را در توسعه محصولات و خدمات جدید افزایش میدهد.
۷. بهبود رفتار کارکنان در تعامل با مشتریان
رفتار کارکنان در بخشهای نگهبانی، اپراتورها و خدمات پس از فروش بهبود یافته است. این امر به افزایش رضایت و اعتماد عمومی منجر شده است.
۸. تسریع پرداخت مطالبات قطعهسازان
با هدف کاهش میانگین تأخیر پرداختها به حدود ۴۵ روز، ایرانخودرو تسویه بخشی از بدهیها را آغاز کرده و حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اسناد مالی در اختیار قطعهسازان قرار داده است. این اقدام به تقویت زنجیره تأمین کمک میکند.
۹. افزایش درآمد و فروش
در پنج ماه ابتدایی سال، ایرانخودرو ۱۹۶,۶۶۷ دستگاه محصول فروخته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش ۳۷۵ دستگاهی داشته است. درآمد حاصل از این فروش بالغ بر ۱۵۸.۶ همت (هزار میلیارد تومان) بوده که رشد ۳۸ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان میدهد.
۱۰. کاهش تولید خودروهای قدیمی و افزایش سهم محصولات جدید
در ۶ ماه گذشته تولید خودروهای ایرانی با نام پارسی افزایش یافته و سهم خودروهای قدیمی خانواده پژو کاهش یافته است. این اقدام منجر به کاهش زیاندهی و بهبود کیفیت در سبد محصولات شرکت شده است.
منبع؛ خودرونامه












